• Informasjon
  • Inspirasjon
  • Plakaten
  • Paradox
  • Kontakt

Velkommen til en verden der en ekte mann er en mann med kjole og bart. Velkommen til en verden der kvinner av fløyel og porselen beveger seg i smidig synkrondans iført våte sarier. Velkommen til en verden der Lars Von Trier ville blitt steinet og brent - der film er en stor, spektakulær fest som eksploderer i farger og musikk på et digert lerretet.

Velkommen til

Bollywood - Oslo

Bollywood-Oslo er en manuskonkurranse blant norske reklameskapere, der den beste reklamefilmideen blir filmatisert og produsert i Bollywood, av oss i Paradox. Den ferdige filmen vil bli vist på kino og TV over hele Norge.

Stilles det noen krav til ideen som sende inn?

Alle innsendte ideer må ha med til sammen hundre indiske aktører og dansere. Filmens avsender må være kunde i byrået.

Må det være en typisk Bollywoodfilm?

Absolutt ikke. Oppgaven er å komme opp med en fantastisk kreativ idé, og det er ingen estetiske eller idémessige føringer utover å ha med mange aktører. Vi vil til Bollywood for å lage skikkelig film i verdens største filmfabrikk, med alle de mulighetene det gir for produksjonen. Vi brenner for å lage film, og nå vil vi gi oss selv, norske kreatører og norske reklamekjøpere en sjanse til å lage norsk reklamefilm av et sjeldent kaliber.

Hva vinner vinneren?

  • En 60 sekunders reklamefilm laget i Bollywood.
  • Kinovisning for en million kroner. Vinnerfilmen blir vist på alle kinoer i Norge i fire uker. Filmen vil bli plassert aller sist i reklamebolken.
  • TV-visning på TV-Norge for 250.000,-.
  • Ferdig klippet 60 sekunders og 30 sekunders versjoner av filmen, egen kinomix og sendemastere til kino og TV.
  • Reise og opphold i Bollywood. Både vinnerteamet og en representant for kunden får selvsagt være med til Mumbay å lage filmen.
  • Muligheten til å lage en grenseløs annen-reklame-kampanje i tilknytning til filmen, der hele kinoen er media. Hele kampanjen vil bli produsert gratis og eksponert på utvalgte kinoer.

Hvem kan sende inn manus?

Alle som lager reklame i alle reklamebyråer i Norge.

Når er innleveringsfristen?

Alle manus må sendes til paradox@bollywoodoslo.no innen 10.september.

Får vinneren alt dette helt gratis?

Å nei, kunden må betale 300.000,- for hele pakka (som er verdt 3,5 millioner).

Kan vinnerteamet velge regissør?

Jada, vinnerne velger den regissøren i Paradox de aller helst vil jobbe med. Den utvalgte regissøren velger en annen regissør å jobbe i team med.

Hvordan skal filmen produseres?

  • Filmen skal skytes på location i Bollywood over to dager.
  • Glem HD og DV. Vi skyter på film.
  • Paradox produserer filmen. Hele opptakstaben er hentet fra Bollywood og vi bruker indisk line-produsent.
  • Klipping, scanning, lydetterarbeid, mix og online gjør vi hos Punch.
  • Commandogroup bidrar med design og grafikk på sluttplakaten og eventuelle andre grafiske elementer i filmen.

Hvordan avgjøres vinneren?

En jury bestående av alle regissørene og produsentene på Paradox, to uavhengige kreatører med solid filmbakgrunn og to representanter for samarbeidspartnerne klarer forhåpentligvis å bli enige om hva som er den beste kreative ideen. Juryen vil ikke kunne se hvilket byrå eller team som står bak manusene.

Kan man sende inn flere manus?

Send i vei.

Er ikke dette litt uklart?

Har du noen spørsmål er det bare å spørre paradox@bollywoodoslo.no.

last ned Last ned informasjonen på Word.

capa

  • lufthansa
  • bollywoodfest
  • teamtrykk
  • vogs
  • fatguy
  • oslokino
  • fem
  • commando
  • punch

Takk til:

Capa

for visning på kino

Punch

for ferdiggjøring av hjemmesiden og etterarbeid på vinnerfilmen

Commandogroup

for konkurranseplakaten og grafisk design på vinnerfilmen

TVNorge

for visning på TV

Fatguy

for www.bollywoodoslo.no

Vin & Sprit

for flytende festføde

Sweet Mahal

for fast festføde

Oslo Kino

for lån av lokaler

Teamtrykk

for trykking av konkurranseplakaten

Stratum

for linjeproduksjon i Bollywood

BollywoodFest

for billetter til Bollywoodfestivalen

Music Fight

Traindance

Indian Western

Superman & Spidergirl

Violent Comedy

Basementjaxx

Thriller

Superman

Trailer

Trailer

Musikkvideo

Bollywoodhumor

Musikkvideo

capa

  • lufthansa
  • bollywoodfest
  • teamtrykk
  • vogs
  • fatguy
  • oslokino
  • fem
  • commando
  • punch

Takk til:

Capa

for visning på kino

Punch

for ferdiggjøring av hjemmesiden og etterarbeid på vinnerfilmen

Commandogroup

for konkurranseplakaten og grafisk design på vinnerfilmen

TVNorge

for visning på TV

Fatguy

for www.bollywoodoslo.no

Vin & Sprit

for flytende festføde

Sweet Mahal

for fast festføde

Oslo Kino

for lån av lokaler

Teamtrykk

for trykking av konkurranseplakaten

Stratum

for linjeproduksjon i Bollywood

BollywoodFest

for billetter til Bollywoodfestivalen

Her er tredje artikkel

Nr 3

Bollywood-Oslo er en manuskonkurranse blant norske reklameskapere, der den beste reklamefilmideen blir filmatisert og produsert i Bollywood, av oss i Paradox. Den ferdige filmen vil bli vist på kino og TV i hele Norge.

Her er fjerde artikkel

Nr 4

Bollywood-Oslo er en manuskonkurranse blant norske reklameskapere, der den beste reklamefilmideen blir filmatisert og produsert i Bollywood, av oss i Paradox. Den ferdige filmen vil bli vist på kino og TV i hele Norge.

Her er femte artikkel

Nr 5

Bollywood-Oslo er en manuskonkurranse blant norske reklameskapere, der den beste reklamefilmideen blir filmatisert og produsert i Bollywood, av oss i Paradox. Den ferdige filmen vil bli vist på kino og TV i hele Norge.